BOOHOO

BOOHOO

 

Boohoo logo platBoohoo is een online fashion retailer uit Groot Brittannië die zich richt op fashion voor vrouwen voor betaalbare prijzen. Boohoo is een relatief jong bedrijf dat in 2006 werd opgericht door Mahmud Kamani.

GESCHIEDENIS VAN BOOHOO.COM

Contact
Website: nl.boohoo.com
Telefoon: +447438984412
Email: customerservices@boohoo.com
Adres: Heasandford Industrial Estate, Widow Hill Rd, Burnley BB10 2BQ, Verenigd Koninkrijk

Hoewel het bedrijf nog jong is kent het toch al een interessante geschiedenis, omdat het in bijna 10 jaar tijd hard gegroeid is. Oprichter Kamani stelt in 2014 dat de geschiedenis van het bedrijf niet een acht jaar oud verhaal is, maar laat weten dat Boohoo.com een familiebedrijf is waar al ruim dertig jaar aan gewerkt wordt. In 2006 lanceerde Kamani de online fashion-shop voor klanten uit Groot Brittannië. Slechts een jaar nadat de website werd gelanceerd belandde boohoo.com in de top 10 van de ‘Online Fashion Website Award 2007’ van het Cosmopolitan Website. In datzelfde jaar won Boohoo ook de ‘BT Online Retail Excellence Awards 2007. Een jaar later belandt Boohoo.com in de top-10 van Heat Magazine’s ‘Top Online Retailer Awards’. In 2009 besluit Boohoo.com ook catwalk video’s up te loaden op de website. Op deze video’s zijn de kleren ‘live’ te zien waardoor klanten een nog beter idee krijgen van het product. In 2011 lanceerde BooHoo.com wederom een nieuwe manier om producten beter te kunnen bekijken. Vanaf dat jaar is het mogelijk om zowel schoenen als accessoires te kunnen bekijken met een 360° product-view. Inmiddels bestaat een groot deel van Boohoo.com’s klanten uit mensen uit Amerika, Frankrijk en Australië, maar verzend in totaal naar meer dan 100 landen zijn producten. Sinds 2014 is het mogelijk om Boohoo ook in Nederland te bestellen.

VISIE BOOHOO.COM

Volgens Boohoo.com is de reden van het grote succes van de website terug te vinden in het uitgebreide onderzoek dat zij verrichten rondom woman’s fashion en de kennis die zij hebben over hun klantenbestand. Boohoo.com probeert met de verschillende technologieën zoals de catwalk-video’s en de 360° product-view op een zo goed mogelijke manier producten aan klanten te laten zien. Boohoo.com richt zich met zijn low-budget fashion met name op vrouwen tussen de 16 en 24 jaar oud. Er wordt door Boohoo.com klein ingekocht; dat wil zeggen slechts 300 tot 500 exemplaren van een bepaald product. Deze aanpak is volgens de business partner van Kamani, Carol Kane, co-chief van Boohoo.com, noodzakelijk omdat je als online fashion retailer altijd nieuw en verfrissend moet zijn.

SOCIAL MEDIA EN BOOHOO.COM


Ook op verschillende social media zoals Twitter en Facebook laat BooHoo.com dagelijks van zich horen. BooHoo.com post op zowel blogs als Facebook en Twitter verschillende fashion updates. Het is zelfs mogelijk om te kijken naar het eigen televisiekanaal Boohoo TV. Verder is Boohoo actief of Instagram waarop Boohoo.com foto’s van producten en ervaringen plaatst. Ook op Pinterest worden verschillende pin-albums bijgehouden door Boohoo.com. Deze albums hebben allemaal een ander thema waarin verschillende producten te zien zijn. Doordat Boohoo.com zo actief gebruik maakt van social media zijn zij bereid hun klanten en publiek eenvoudig en snel up to date te houden met aanbiedingen, stijladviezen en interessante weetjes. Dit maakt Boohoo.com tot een jonge, energieke en innoverende online webshop.