Only for Men

Only for Men

Onlyformen LogoOnly for Men is een in het Brabantse Reusel opgerichte keten voor mannenmode. De keten probeert onderscheidend te zijn met opvallende winkelconcepten en verkoopt daarnaast ook via een webshop.

Geschiedenis

thuiswinkelwaarborgContact
Website: www.onlyformen.nl
Telefoon: +31 (0) 345 62 14 00
Email: info@onlyformen.nl
Adres: De Aaldor 13, 4191 PC Geldermalsen, Nederland

Op 46-jarige leeftijd zette de Friese ondernemer Piet Feenstra in 2002 samen met een compagnon een kleine outlet voor herenmode op in een voormalige bakkerij in Reusel, Noord-Brabant. Deze winkel had toen nog de naam Outlet for Men. In 2004 ging Feenstra alleen verder en hij hernoemde de winkel tot Only for Men. Het vervangen van het woord outlet maakte de winkel aantrekkelijker voor grote modemerken om zaken mee te doen. In 2007 was de winkel inmiddels uitgegroeid tot een keten van zeven vestigingen in de omgeving van Reusel, zoals in Waalwijk, Veldhoven, Helmond en Oosterhout. In datzelfde jaar werd de zoon van Piet Feenstra, Arthur Feenstra, mede-eigenaar van het familiebedrijf. Voor die tijd deden vader en zoon ook al vrijwel alles samen, zoals het bezoeken van beurzen of meedraaien in  de verkoop. Intussen groeit Only for Men gestaag door met winkels in Noord-Brabant en Gelderland. Only for Men wil zich graag onderscheiden met bijzondere concepten. In 2013 opent het daarom in Doesburg de Mensperience store, een grote winkel met naast de verkoop van kleding ook een kapper, een bar met voetbal op de tv en regelmatig evenementen met bijvoorbeeld snelle auto’s. In 2015 wordt de allereerste winkel in Reusel veranderd in The Bakery, een winkel voor jeans met het interieur van een bakkerij. Het pand was oorspronkelijk een bakkerij, en er kan nu naast het kopen van broeken ook echt weer brood (en bier) gekocht worden. In 2016 werd Het Magazijn geopend in Lelystad, de grootste mode outlet voor mannen van Nederland. Mede dankzij de unieke aanpak heeft Only for Men veel succes. De omzet groeide de laatste jaren steeds met 20 procent en in 2014 en 2015 kreeg de keten awards voor beste winkelketen en beste webshop in de categorie herenmode. Hoewel de winkels zich nu nog voornamelijk in Noord-Brabant en Gelderland bevinden, kan de kleding ook in de uitstekende webshop besteld worden. In de toekomst wil Only for Men graag landelijke dekking met de fysieke winkels realiseren.

Visie

Only for Men richt zich, zoals de naam al doet vermoeden, op wat mannen willen. Zo wordt er met de openingstijden rekening gehouden met wanneer mannen het liefste shoppen. Ook wordt er bij de meeste winkels gezorgd voor parkeerplaatsen aan de deur. Behalve het kopen van overhemden, broeken, pakken en sportkleding valt er in veel winkels ook een biertje te bestellen of voetbal te kijken. Only for Men heeft een breed aanbod aan merken, zoals Calvin Klein, G-Star, Levi’s, Replay en ook het eigen merk, vaak aangeboden in shop-in-shops. In een tijd waarin veel kledingwinkels hun deuren moeten sluiten is Only for Men juist wel succesvol, dankzij de unieke aanpak gericht op mannen. Desondanks zet ook Only for Men in op het hebben van een uitstekende online webwinkel, waarop zowel in Nederland als in België bestellingen geplaatst kunnen worden. Het winkelpersoneel blijft echter heel belangrijk om de fysieke winkels aantrekkelijk te houden. Een substantieel deel van de werknemers bestaat uit mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt door leeftijd, opleiding of een andere reden. Zo hebben de meeste medewerkers een bijzonder verhaal. Only for men kleedt verschillende professionele en amateur voetbalclubs, waaronder Vitesse, De Graafschap en RKC Waalwijk. Ieder jaar worden er ongeveer 75 evenementen in en rondom de winkels georganiseerd. Een belangrijk doel voor in de toekomst is om steeds spraakmakend te blijven.